14 december 2010

Drömmar

För snart två år sen började första steget mot att uppfylla min dröm att bli brandman. Nu är snart dessa två åren som utbildningen tagit förbi och jag borde vara väldigt nära min dröm. Varför känns det då som att jag är så otroligt långt ifrån mina drömmar trots att utbildningen i stort sett är slut?
För det första finns det knappt några jobb. De jobben som finns är det säkert mer än 200-250 personer som söker och chanserna till att jobb är inte stora. Mitt största hinder är konditionen och vissa tester som jag tycker är riktigt svåra. Det har även fått själförtroendet en törn. Men nu känner jag att mitt själförtroende och lite fysik ska inte få stoppa mig.

Kom igen nu Louise vill du bli brandman får du f..n kämpa för det också!


Förhoppningsvis hjälpte dagens träningspass till lite att nå den drömmen:
Uppvärmning: Rullbandstest i form av Tabata intevaller
RYGG:
Allt i tabata intervaller som jag är mycket inne på nu.
Skivstångsrodd med krysshandtag
Breda latsdrag
Sittande rodd med krysshandtag
Marklyft
Uppresningar

Vad morgondagen har att ge i form av träning får vi se då. Allt handlar om kroppen och knoppen vill. Det ska helst alltid vara roligt och motiverande att träna därför har jag svårt att bestämma i förväg ibland.

Nee nu har jag suttit framför datan alldeles för länge och jag börjar på fyrkantiga ögon. God natt



Inga kommentarer: