05 december 2010

Julklappsspel

I fredags kom jag vid ca 18.00 och som vanligt blev det hemmamys med Henka. Det är det bästa med fredagarna när jag kommer hem till Norrköping att jag bara får vara med den personen som betyder så mycket för mig. Alla personer som har en sån person i sitt liv är lyckligt lottade.
På lördagen åkte jag vinterskorjakt. Jag fick mamma och mormor att ge en tidig julklapp eftersom jag hittils har gått i löparskor i detta vinterlandskap. Jag hittade ett par och jag är riktigt nöjd med dom. Det bästa är att jag inte fryser om fötterna såklart.
På kvällen sen var det dags för en sväng till Skärblacka och julklappsspel hemma hos Henkas mormor. Det var riktigt trevligt och vi fick tillslut med oss 5 klappar hem om jag minns rätt. Ett skohorn som vi verkligen behövde, en kudde i formen av ett moln, en julgris i halm, en julkula man ska hänga i en gran, och tillsist en ficklampa. Vi fick även mat och så vart det lite vin på det också. När vi åkte hem gick vi bums och sov och i morse vaknade vi vid 10 tiden åt frukost och sen ganska snabbt insåg jag att jag inte hade bokat ett tåg. Ohhhh självklart var allt slut på eftermiddagen så jag var tvungen att ta ett på förmiddagen redan vid halv ett. Nu ligger jag här i soffan på Ollonborrevägen och tittar på Beck samtidigt som jag skriver detta inlägg. Imorrn börjar första dagen på mitt nya liv igen och nu ska jag ge järnet de sista två veckorna här i skolan. Imorrn i skolan blir det tungräddning lastbil och sen islivräddning det ser jag fram emot.


Gammal bild från Romme

Inga kommentarer: