02 december 2010

Två riktigt snöiga insatsdagar!

Nu har vi haft två fulla dagar med insatser på skolan och det har snöat såååå mycket så vi knappt har sett handen framför oss, men roligt har vi haft det! Det har varit allt från trafikolyckor till rökdykning och sjukvårdslarm. Det har gått åt pipan och det har gått jättebra. För er som vill läsa denna utbildning så det dessa dagar som ni ska se fram emot mest förutom er praktik förstås. Vi matar alltså insatser från 9 på morgonen till 16 på eftermiddagen med en inklämd lunch, och så mycket övning som vi får på dessa dagar får vi knappt på hela utbildningen. Eller för att vara helt riktig så är dessa insatser mer som de i verkligheten och de vi har under utbildningens gång är mer instruktionsledda. Ni som är nyfikna på detta tycker jag ska ställa frågor. Jag svarar mer än gärna om ni har några. Nästa vecka har vi två likadana dagar och dom ser jag fram emot jätte mycket.

Sen är det bara en slutspurt kvar. Vi har lite eximinationer och prov sen är dessa två år slut och jag borde ut och jobba på en räddningstjänst. Tyvärr är det väldigt dåligt med jobb och vi är många som konkurerar om dom.

I morrn ska jag åka hem med tåg och det ska bli mycket spännande eftersom jag tror att det kommer bli försenat åt alla håll och kanter. Tur att jag har Fabian med mig så jag slipper sitta själv i alla fall till Jönköping.

Nehe lite te med mynta smak sen natti natti. Hej svejs

Bara vacker bild

På praktiken 2010

Inga kommentarer: