11 december 2010

Helg i Skåne utan hjärtat

Nu är det lördag förmiddag och jag har precis ätit frukost, slagit mig ner i soffan med en kopp kaffe och tittar på vinterstudion. Det är det bästa med helgerna på vintern. Det finns alltid något att titta på. Utför, längd, eller skidskytte. När jag titta på tv:n idag så såg jag Jon Olsson var med och jag kände att nej där passade inte han in. Men tydligen ska han åka utför i världscupen i år haha. Han är en himla skön inställning till tävlingen. Reportern frågade han vad vi kunde ha för förväntningar på han. Då sa han att han skulle försöka att inte göra bort sig :). Han ville heller inte titta på backen innan utan bara köra på portarna och köra på.

Den här helgen spenderar jag på Ollonborrevägen i Skåne med Fabian och John+flickvän som också stannat i helgen. Hade gärna sett att hjärtat var här också men icke. Saknar han alltid jätte mycket när jag inte får träffa han på en helg. Saknar han alltid men nu extra mycket.
Nu har jag en vecka kvar i skolan innan jullovet och det varar i 3 veckor. Om jag får chansen ska jag jobba precis hela lovet eller iallafall så mycket jag hinner.

Veckan som har varit har vi haft två dagars samövningar och dom har varit riktigt roliga. Visst har det varit jobbigt men det har varit lärorikt och vi har haft bra lärare med oss hela tiden. Den här gången blev det mycket rökdykning och det var nyttigt för mig eftersom jag har varit lite osäker på det. Övningarna har innehållit släckning av vanlig och oljebrand. Endel insatser har gått jättebra och en del har gått sämre precis som det ska vara.
Träningen har därimot blivit lidande för efter dessa dagar har jag varit helt slut och samtidigt har vi haft en redovisning slutföra på fredagen om Kongo-Kinshasa.

Dagen som följer ser ut så att jag ska träna en sväng på gymmet, blir nog ett ganska hårt pass eftersom jag legat på latsidan ett tag. Lite Tabata/crossfit som uppvärmning sen axlar och tillsist rullbandet. Imorgon blir det ben tror jag.
Ikväll blir det lugnt igen och jag ska nog bara vara hemma laga mat och mysa. Ladda inför den sista veckan innan jul helt enkelt.

OBS! Inlägget tog lång tid att skriva så frukosten åt jag för länge sen.

På Återseende!

Inga kommentarer: