15 november 2010

5 veckor till jul

Nedräkningen börjar och nu är det verkligen inte långt kvar på denna utbildning.
Idag är det vecka 46 och vecka 50 är den sista innan juluppehåll. Nu ser jag fram emot julen jätte mycket. Julen för mig är inte julklappar utan det är en speciell stämning som infinner sig som gör att man mår bra och att man inte känner sig ensam. I år ska jag fira jul med älskling och hans familj som självklart ska bli spännande eftersom den halvdansk. Så det kommer bli lite speciellt.
Att man får julpynta hemma med en massa rött och saker som glittrar och även ta in en julgran gör att lägenheten blir det lilla extra. Det är lite roligt hur man kan längta efter att ta in julen först och sen helt plötsligt vilja slänga ut julen kort efter jul. Vet inte men jag brukar det iallafall. Hur länge brukar ni ha kvar julen hemma?



Nu ska ja strax iväg till skolan för att skriva en omtenta i sjukvård. Visste ni att man kan förlora 1500-2000 ml blod vid en lårbensfraktur ;) ?

Nee ni som har förslag på mysiga julpynt hör gärna av er.
Och svara gärna på frågan hur lång tid tar det innan ni vill kasta ut julen?

Önska mig lycka till nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag börjar tröttna på allt julpynt efter nyår! Då ska allt bort.. :)

lojs sa...

Haha ja det är väl ungefär då jag också tröttnat.