24 november 2010

Må bra dag idag :)

Idag har jag haft en sån dag dag där jag känner att jag mår riktigt bra. Kan inte riktigt sätta fingret på exakt varför men bra har jag mått. Det kanske beror på att jag har en underbar pojkvän som jag älskar, elelr att han ska komma hit om två dagar. Det kanske även beror på att det snart är helg och då ska vi på party. Eller kanske beror det på att skolan snart är slut och att vi har mycket roligt som står på schemat sista tiden. En sak är säker och det är att träningen har börjat bli rolig och motiverande igen så det kanske träningen det beror på.

Idag hade vi sovmorgon så vi gick upp vid ca 8 och sen var vi på gymmer vid 10 tiden för ett bröst och triceps pass.
Passet:
Uppvärmning 1000 m rodd
Bulgariskan som är en bänkpressövning
Lutande hantelpress 3x10
Flyes 3x15
Pullovers med vikt 3x12
Dips på bänk 3x15 med vikt (ca) :)
100 armhävningar
 Snart ska jag se ut såhär igen!

Jag kan säga att efter det passet hade jag svårt att schamponera håret, så det kändes riktigt bra. Efter gymmet var det dags för en föreläsningen som Björn Swärd skulle hålla i. Den handlade om internationella insatser och så berättade han om insatser som han själv åkt på. Det var en riktigt intressant föreläsning och visst skulle det vara spännande att få åka på något sådant men samtidigt så verkar det otroligt jobbigt och slitigt då de jobbar 24 h om dygnet ibland. Om jag någonsin ska komma iväg på en internationell insats så kommer det bli pga att jag har en fantastiskt duktig räddningshund. Eftersom jag inte ens har en hund så kommer det ta sin tid :)

Väl hemma fick jag efterlängtad mat i magen och sen har jag faktiskt pluggat i ca 2 timmar. Nu kan jag bocka av en uppgift som ska göras det är alltid skönt.

Jag hade tänkt att springa lite idag men eftersom vädret är så dålig som det är så hoppar jag det. Tror nog även min överkropp behöver lite återhämtning då den inte har kört ett liknande dagens pass på väldigt länge.

2 nätter kvar tills Henka kommer :)

Hej Svejs Tjohejs!

3 kommentarer:

Malletanten sa...

Ojojoj, vilken rygg.....o vilka axlar, fan vad nice.

LIVET FORTSÄTTER sa...

tack tack. Den såg ut så för lite mer än ett år sen men nu vettetusan :)

LIVET FORTSÄTTER sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.