22 november 2010

lör-mån

I lördags va det dags för vinkväll hos Milla i Söderköping. Som vanligt så var det jättetrevligt och det blev en oförglömlig kväll som jag mer än gärna upplever snart igen.
Söndagen var jag väldigt trött men vid 11 tiden gick jag upp och åt frukost sen åkte jag och Henka iväg för att shoppa skor till han. Skorna var riktigt snygga och nu vill jag ha precis likadana. :)
Eftersom vi började sent på mån så kunde jag åka mån morgon. Resan var otäck i början pga snöovädret men jag klarade mig till Jönköping och där fick Fabian ta över bakom ratten så jag kunde sova lite. Jag fick inte lika lång sovmorgon som Fabbe. När vi kom till skolan blev det soppa till lunch och sen dags för OBBO övning. OBBO står för Orientering, bedömning, beslut, och order. Det är något en styrkeledare ska göra när han kommer fram till en olycksplats. Detta gjorde vi för att vi ska få en förståelse för vårt befäl och varför det ibland kan ta en tid innan vi får order om vad vi ska göra.
Nu hänger vi i soffan efter att ha lagat en god middag och storstädat huset. Imorgon är dags för ny uppstart och sen stabspel vilket jag inte har en aning om vad det är. Så imorgon återkommer jag och då kan jag förhoppningsvis berätta vad det är också.


En fråga jättemånga har sagt till mig att jag är lik Uma Thurman, nu senast min morbror. Vad tycker ni?

HEJ SVEJS!

4 kommentarer:

camilla sa...

jaa har jag slltid tyckt, du är lik henne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =) hihi

Anonym sa...

Jag tänkte på det när jag såg en film med henne. Ni är JÄTTELIKA!! /Angela

LIVET FORTSÄTTER sa...

Hon är rätt snygg så mig gör det inget ;)

Totte sa...

lika som bär :)